Temat: Gospodarka

Dom - Wiadomosci gieldowe - Temat: Gospodarka

18.07.2019-717 widoki -Wiadomosci gieldowe

Dobry rok TVN. Jest rozwój przychodów  Giełda

  • Projekt budżetu na 2019 rok do komisji sejmowych
  • Koniec wraz ze zmianą czasu? Komisja Europejska przedstawi propozycję
  • W tą niedzielę zrobisz zakupy. Później długa przerwa
  • Gospodarka rośnie, ale inwestycje rozczarowały
  • Coca-Cola kupuje znaną sieć kawiarni

O 4, sześć proc. do 481 mln zł wzrosły przychody TVN w czwartym kwartale 2014 roku. Natomiast wzrost zysków w całym roku wyniósł 3, 6 proc., innymi słowy 1, 594 mld zł, - wynika z danych empirycznych finansowych spółki. To m. in. efekt najlepszych na rynku wyników oglądalności, doskonałej procedury programowej i związanego z tym silnego wzrostu zysków związanych z reklamą o 5, 4 proc.

W czwartym kwartale minionego roku przychody TVN były wyższe o 4, sześć proc., a w całkowitym roku o 3, sześć proc. Wzrosty spółka tłumaczy najwyższymi na rynku wynikami oglądalności w sezonie wiosennym i jesiennym, stałym rozwojem udziałem kanałów zewnętrznych reprezentowanych przez Premium TV, poprawą cen czasu reklamowego w wyniku wdrożenia nowej polityki cenowej, jak również dalszym rozwojem oferty nieliniowych zawartości video.

Jesień należała do nas! TVN najchętniej oglądaną stacją w Naszym kraju

Jest lepiej

“Przychody związane z reklamą wzrosły o 5, 4 proc. w czwartym kwartale, usprawniając całoroczną dynamikę do pięć, 1 proc. – akuratną z oczekiwaniami co do średniego jednocyfrowego wzrostu a także wyższą od ekspansji rynku reklamy telewizyjnej szacowanej w blisko 5 proc. ” - podaje spółka w komunikacie.

W prekursorskim kwartale 2014 roku zarobek EBITDA wyniósł 184 mln zł (wzrost o 26 mln zł), a przy całym roku wyniósł 530 mln złotych, czyli o 10 mln zł większą ilość niż wynosił prognozowany plan na poziomie 520 mln zł. - Takie wskaźniki finansowe potwierdzają imponującą operacyjną siłę naszych przedsięwzięć biznesowych - ocenia Markus Tellenbach, prezes zarządu TVN i dyrektor generalny TVN.

TVN obchodzi 17. urodziny. To najchętniej oglądana tv w Polsce

51 mln złotych wyniósł profit spółki netto w czwartym kwartale i 189 mln zł w całym 2014 roku. Spółka podaje, hdy wynik finansowy w minionym kwartale ubiegłego roku ucierpiał na skutek osłabienia kursu złotego do euro. “Spadł do minus 105 mln zł z poziomu wada 8 milionów w analogicznym okresie roku 2013. Jednak wynik finansowy za całkowity rok poprawił się na temat 50 proc. do minus 280 milionów zł wraz z minus 567 milionów złotych w roku ubiegłym, jakie możliwości odzwierciedla korzyści z obniżenia zadłużenia i jego przeciętnych kosztów” - czytamy w komunikacie spółki TVN.

Poprawa wyników

- Rok kalendarzowy 2014 był rokiem przemiany i powrotu dynamiki rynkowej. Gospodarka przyspieszyła zgodnie wraz z oczekiwaniami prawie podwajając tempo wzrostu dzięki popytowi krajowemu oraz inwestycjom. Tak pożądane otoczenie makroekonomiczne przełożyło się na długo oczekiwany rozwój budżetów reklamowych oraz odbudowę rynku reklamy telewizyjnej. Po ubiegłym roku rynek ów wzrósł o blisko pięć proc. – według oczekiwaniem jakie przedstawiłem rok temu - uważa Markus Tellenbach.

Jego zdaniem TVN był dobrze przygotowany do odwiedzenia wzrostu popytu na promocję. - W efekcie osiągnęliśmy poprawę wyników we wszystkich segmentach działalności. Uruchomienie kanału TVN24 Biznes i Glob, który zastąpił TVN CNBC, zaowocowało znacznie wyższą oglądalnością. Wdrożenie nowej polityki cenowej poskutkowało racjonalizacją podejścia w dziedzinie reklamy. Wzmocnione oferty programowe głównego kanału TVN przy sezonach wiosennym i jesiennym zdystansowały konkurencję, a portfolio kanałów tematycznych odnotowało kolejny rok wzrostu udziałów po oglądalności. Dalszy rozwój propozycji nieliniowej treści video przełożył się na wzrost liczby odtworzonych materiałów. Natomiast Gold TV, nasza usługa handlu czasu reklamowego zewnętrznych kanałów, dodatkowo poprawiła nasze rezultaty dzięki stale poszerzającej się grupie współpracujących z naszym biurem stacji telewizyjnych - wyjaśnia Markus Tellenbach.

Co dalej?

Zdaniem prezesa zarządu TVN spółka przy 2015 roku poprawi osiągnięcia. - Tempo wzrostu oszczędnego powinno nadal przyspieszać jak i również przewidujemy, że przełoży się to na rynek promocji telewizyjnej. Wiodąca pozycja w branży przyniesie nam wzrost profitów powyżej jego dynamiki, natomiast rentowność ulegnie dalszej poprawie - zgodnie z polską średnioterminową prognozą - prognozuje Markus Tellenbach.

Związane z