"Zielone" auta nieśmiało wjeżdżają do Europy. W Niemczech liderem jest Daimler

Dom - Tech - "Zielone" auta nieśmiało wjeżdżają do Europy. W Niemczech liderem jest Daimler

15.07.2019-746 widoki -Tech

Daimler liderem branży «zielonych» samochodów w Niemczech  Tech

Napęd elektryczny, ogniwa paliwowe i rozwikłania hybrydowe są, mimo swoich ograniczeń, najbardziej ekonomicznymi i ekologicznymi modelami zasilania samochodów. Daimler pracuje nad autami wykorzystującymi wszystkie te typy napędu.

Pierwsze projekty Mercedesa wraz z infrastrukturą niezbędną do ich wykorzystywania są już gotowe - ogłosił producent.

- Znajdujemy się obecnie na rozdrożu - ropa naftowa i silniki spalinowe nie mogą pozostać głównymi dostarczycielami energii wykorzystywanej do napędzania naszych pojazdów, jeśli chcemy uratować naszą planetę. Daimler prowadzi obecnie prace rozwojowe oraz oferuje pierwsze modele Mercedesa, które oparte istnieją na wszystkich dostępnych obecnie alternatywnych sposobach napędzania samochodów - wyjaśnił podczas konferencji Electronic Vehicles 2015 dr Joerg Wind z Daimlera.

Dwa modele

Wind porównał dwie najlepiej rokujące technologie zaliczane do zastępczych modeli dostarczania energii pojazdom: baterie elektryczne i ogniwa paliwowe. Pierwszy model wykorzystujący baterie do magazynowania ciepła, cechuje się najwyższą wydajnością energetyczną. Baterie wymagają jednak długookresowego czasu ładowania, nie będą zbyt trwałe, zaś pierwotnego produkcja wiąże się z wykorzystaniem wielu zasobów i energii. Napełnienie wodorowego ogniwa paliwowego zajmuje niewiele więcej czasu niż tradycyjne tankowanie, zaś same ogniwa z racji modułowej konstrukcji mogą być wykorzystane w różnych typach pojazdów. Problemem pozostaje dziś jednak koszt komponentów, solidność ogniw i zapewnienie infrastruktury w postaci stacji ciekłego wodoru.

Rewolucja energetyczna w twoim domu? Tesla będzie produkować baterie na rzecz mieszkań i firm

- Największymi hamulcami przy rozwoju alternatywnych modeli zasilania pojazdów są wysokie ceny komponentów, związane głównie spośród małą konkurencją wśród sklepów i równie małą popularnością samych pojazdów. Kolejnym kłopotem jest brak infrastruktury niebezużytecznej do wygodnego użytkowania tego rodzaju samochodów - stacji uzupełnienia wodoru, miejsc, gdzie można naładować baterię pojazdu. Niełatwo przekonać inwestorów, by wzięli na siebie ryzyko do niej budowy bez zauważalnej sławy takich pojazdów - tłumaczy Wind.

Alternatywny napęd

Oferta produktowa firmy odzwierciedla stan, w jakim odnajduje się dziś rynek alternatywnie napędzanych pojazdów w krajach rozwiniętych. Daimler produkuje samochody wykorzystujące tradycyjny silnik spalinowy o wysokiej wydajności trzech. 6 l / setka km (model Mercedesa klasy E), samochody hybrydowe, które charakteryzują się zużyciem powietrza rzędu 2. 8 l / 100 km (model Mercedesa klasy S) a także w pełni elektryczne samochody czerpiące energię z akumulatorów lub wodorowych ogniw paliwowych (Smart i Mercedes jakości B).

Ostatni spośród modeli może obecnie przejechać nawet 380 km dzięki jednym ładowaniu, zaś swoim prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Podczas kampanii World Drive 2011 Mercedes rangi B napędzany ogniwami F-cell system odbył podróż dookoła świata, przejeżdżając w 125 dni 14 krajów, tankując średnio dwa razy po ciągu dnia.

Coraz więcej

Daimler we kooperacyj z partnerami zbudował dzięki terenie Niemiec 16 filtrów “tankowania” pojazdów elektrycznych jak i również napędzanych ogniwami paliwowymi, do odwiedzenia końca 2016 r. katalogów liczba ma zwiększyć się do 50. Rozlokowano gryzie głównie na terenie najważniejszych aglomeracji kraju: Berlina, Monachium, Hamburga.

Zdaniem ekspertów

Zdaniem ekspertów obecnych w konferencji Electronic Vehicles zastępcze modele napędzania pojazdów oraz trend do wyposażania pojazdów w inteligentne komponenty nie zmienią w najbliższych czasach rynku motoryzacyjnego, jednak będą początkiem długiego procesu nowinek, który z pewnością zmieni naszą cywilizację.

Innowacje w branży motoryzacyjnej są zdaniem ekspertów IDTechEx skutkiem synergii dwóch megatrendów: elektryfikacji samych pojazdów, których operowanie w coraz większym zakresie opiera się nie wyłącznie na prostej mechanice, ale także na skomplikowanych układach elektrycznych i elektronicznych. Istotna jest także integracja mechanicznych podzespołów i elektroniki, co pozwala opracować nowe elementy lub też udoskonalić ów stosowane obecnie.

Związane z