Średni wskaźnik utrzymania pracowników: jak zwiększyć stawkę

Category: Jeśli Twoja
17 lutego 2021

5 zaleceń dotyczących utrzymania wysokiego wskaźnika utrzymania pracowników

  • Dzielić
  • KołekDzielićE-mailCzy nadal pracujesz dla swojego pierwszego pracodawcy? Prawdopodobnie nie. W rzeczywistości Biuro Statystyki Pracy podaje, że przeciętny człowiek jest zatrudniony przez 4,2 roku. Innymi słowy, podczas gdy niektórzy ludzie pozostają przez długi czas, rotacja jest realna i oczekiwana. Wiele firm martwi się o wskaźnik utrzymania pracowników, ponieważ obrót może być kosztowny.

    Wskaźnik utrzymania pracowników nie jest taki sam we wszystkich branżach. Można się spodziewać, że uniwersytet, który oferuje profesorom etat, ma wyższy wskaźnik retencji niż lokalny McDonald’s, który często jest uważany za początkową pracę. Ludzie będą przychodzić i wychodzić z obu prac, ale nie w tym samym tempie.

    Jak obliczyć wskaźnik utrzymania pracowników?

    Retencja określa, ilu pracowników pozostaje pod Twoim zatrudnieniem. Często specjaliści HR mówią o rotacji, czyli ilu pracowników odchodzi z pracy. Jeśli masz 100 pracowników, a 5 zrezygnowało z pracy, wskaźnik rotacji wynosi 5% (5/100), a wskaźnik retencji 95% (95/100).

    Salary.com podało, że w 2018 r. (Plik pdf do pobrania) całkowity wskaźnik retencji dla wszystkich branż wyniósł 80,7%, co obejmuje dobrowolne i przymusowe wypowiedzenie. Oznacza to, że 19,3% osób odeszło z pracy w 2018 roku z dowolnego powodu. Większość z nich to zwolnienia dobrowolne, przy czym 14% osób decyduje się odejść z pracy.

    Wskaźnik utrzymania pracowników według branży

    Wskaźniki retencji różnią się w zależności od branży, co jest oczekiwane. Salary.com znalazł następujące wskaźniki zatrzymania pracowników:

    Bankowość i finanse: 83,3%

    Produkcja i dystrybucja: 80%

    Czy niski wskaźnik utrzymania pracowników jest zły?

    Oczywiście firmy chcą zminimalizować swoje obroty, bo wymiana pracowników jest dość droga. Pracodawcy muszą zrekrutować i przeszkolić każdego nowego pracownika, zanim będzie mógł rozpocząć pracę tak wydajnie, jak poprzednia osoba. W przypadku niektórych zawodów ten okres szkolenia jest krótki, ale w przypadku innych można spodziewać się długiego okresu sześciu miesięcy lub więcej, zanim nowy pracownik osiągnie akceptowalny poziom.

    Nie oznacza to jednak, że wszystkie obroty są złe. Nie chcesz, aby Twój biznes pozostał statyczny; a nowi ludzie wnoszą nowe pomysły. Dodatkowo, jeśli Twoja branża w dużym stopniu opiera się na nisko wykwalifikowanej (a tym samym nisko opłacanej) sile roboczej, kiedy pracownicy odchodzą, może to oznaczać, że pomyślnie przeszkoliłeś ich na stanowiskach, na których będą zarabiać więcej pieniędzy.

    Chociaż może to odbić się na Twojej firmie, przechodzenie pracowników na lepiej płatne stanowiska jest świetne dla tych osób i całej społeczności.

    Czy wysoki wskaźnik utrzymania pracowników jest dobry?

    To zależy. Wysokie wskaźniki utrzymania pracowników mogą również wskazywać, że Twoi pracownicy utknęli na swoich miejscach pracy. Stagnacja może nastąpić, gdy gospodarka jest zła – – nie ma innych miejsc pracy, do których można by się dostać – więc pracownicy pozostają w firmie, niezależnie od poziomu ich zaangażowania. Wraz z poprawą gospodarki ludzie wyjeżdżają, by znaleźć lepsze miejsca pracy.

    Ten rodzaj rotacji jest szkodliwy dla Twojej firmy – pierwszymi osobami wychodzącymi z domu są zazwyczaj pracownicy, którzy mają najlepsze umiejętności i są najbardziej poszukiwani przez innych pracodawców.

    Jak możesz utrzymać wysoki wskaźnik utrzymania pracowników?

    Biorąc pod uwagę tragiczne konsekwencje utraty najlepszych pracowników za każdym razem, gdy rynki pracy odbijają się, prawdopodobnie zastanawiasz się, jak utrzymać wysoki wskaźnik utrzymania pracowników? Organizacje o wysokim wskaźniku utrzymania pracowników mają najlepsze praktyki, które można zastosować we własnej organizacji.

    Oto pięć kluczowych zaleceń, które możesz wdrożyć, aby zwiększyć retencję pracowników.

    Oferuj konkurencyjne wynagrodzenie i świadczenia.Nigdy nie zakładaj, że skoro twoje wynagrodzenie i świadczenia były sprawiedliwe trzy lata temu, teraz twoje wynagrodzenie jest sprawiedliwe. Jest to szczególnie ważne w rozwijających się branżach, takich jak tworzenie oprogramowania i pielęgniarstwo, lub w miastach, które przeżywają wzrost.

    Powinieneś co roku porównywać swoją pracę z rynkiem i upewnić się, że płacisz swoim pracownikom stawki rynkowe. W ramach pełnego pakietu wynagrodzeń pracownicy doceniają również dostęp do premii, podziału zysków, zajęć i wydarzeń.

    Szkol swoich menedżerów.Słyszałeś powiedzenie, że ludzie nie odchodzą z pracy, opuszczają menedżerów. To prawda; nawet jeśli inne okoliczności, takie jak poczucie odpowiedniej rekompensaty, również mogą mieć większy wpływ na decyzje pracowników.

    Upewnij się, że Twoi menedżerowie są dobrze przeszkoleni nie tylko w zakresie technik zarządzania, takich jak skuteczna komunikacja i umiejętności miękkie, ale także w zakresie prawa pracy. Nie chcesz stracić pracowników, ponieważ składają raporty złym menedżerom.

    Zapewnij możliwości rozwoju.Większość ludzi nie jest szczęśliwa, wykonując tę ​​samą pracę przez całe życie. Chcą rozwijać się w swojej karierze, zarabiać więcej pieniędzy i mieć większą odpowiedzialność. Jeśli awansujesz ludzi ze swojej organizacji i zapewniasz możliwości, takie jak transfery i ruchy boczne, ludzie mogą czuć się pewnie pozostając w Twojej firmie.

    Jest to niezwykle ważne, ponieważ w badaniu Society for Human Resources Management z 2017 r. Dotyczącym satysfakcji i zaangażowania pracowników z pracy wskazano aspekty wzrostu i rozwoju pracowników pośród pięciu najważniejszych kwestii wpływających na satysfakcję z pracy.

    Poważnie traktuj sugestie pracowników.Poproś pracowników o opinie i posłuchaj, co mówią. Jeśli powiedzą ci o problemie, zignoruj ​​go na własne ryzyko. Oczekują, że naprawisz wszystko, co jest zepsute. Lub oczekują racjonalnego wyjaśnienia, dlaczego problemu nie da się naprawić, i szansy na wprowadzenie ulepszeń.

    Szybko i prawidłowo reaguj na wszystkie skargi dotyczące zastraszania, nękania i innych naruszeń prawa. W razie potrzeby zasięgnij pomocy prawnej i porady.

    Twoi pracownicy powinni wiedzieć, jak zgłaszać złe zachowanie i powinni wiedzieć, że zajmiesz się tym zachowaniem, jeśli to zrobią. Jeśli na przykład zignorujesz skargi dotyczące molestowania seksualnego, ludzie raczej zrezygnują, niż powiedzą Ci o problemach. Jeśli zignorujesz zastraszanie, ludzie zrezygnują z ucieczki przed swoim oprawcą.

    Podsumowanie

    Zatrzymanie pracowników jest ważne dla każdej firmy. Dowiedz się, jaki jest wskaźnik utrzymania pracowników i jak porównuje się go z innymi w Twojej branży i regionie. Jeśli wskaźnik utrzymania Twoich pracowników jest poniżej średniej, pracuj, aby to naprawić. Skorzystają na tym zarówno Twoi pracownicy, jak i wynik finansowy.