#głodni pomagania – Polski Czerwony Krzyż i Onet Pani we wspólnej akcji dotyczącej niedożywienia wśród dzieci

Dom - Glodni pomagania polski czerwony krzyz i onet pani we wspolnej akcji dotyczacej - #głodni pomagania – Polski Czerwony Krzyż i Onet Pani we wspólnej akcji dotyczącej niedożywienia wśród dzieci
Głodni pomagania  Polski Komuszy Krzyż i Onet Kobieta we wspólnej akcji dotyczącej niedożywienia wśród dzieci

Od pierwszych dni października profile po mediach społecznościowych i ekrany w wagonach warszawskiego metra zapełniły wizerunki polskich gwiazd dyskutujących na temat głodu. Onet Kobieta przygotował cykl materiałów redakcyjnych i spot promujący kampanię. Akcję wspierają m. in. Małgorzata Socha, Michał Piróg, Katarzyna Zielińska, Michał Pazdan, Ewa Szabatin, Mikołaj Cieślak czy Karol Wójcicki.

Podczas rady prasowej Polskiego Czerwonego Krzyża, przedstawiono kulisy oraz zamiar tegorocznej edycji kampanii „Godne dzieciństwo”, która mówi o dzieciach i młodzieży spośród rodzin dotkniętych ubóstwem. Wówczas one najczęściej borykają się z konsekwencjami niedożywienia bądź złego odżywiania. Inicjatywa posiada przypomnieć o problemie, zaś w rezultacie zachęcić wszelkich do wsparcia działań dzięki rzecz walki z ubóstwem, wykluczeniem społecznym i biedą pokoleniową.

– Skrajne ubóstwo nie zawsze określa głód. Dzieci z rodzin, które na co dzień borykają się z niedostatkiem, najbardziej potrzebują wsparcia jak i również pomocy. PCK od lat współgra na ich rzeczywiste potrzeby, które badają nasze oddziały w całej Polsce. Czasami wystarczy mały gest czy niewielka pomoc, aby stworzyć dzieciom godne warunki do odwiedzenia życia. W tej rywalizacji apelujemy do wszystkich na temat głód pomagania i zapraszamy do wsparcia naszej akcji – powiedziała Małgorzata Starałą się znaleźć z Polskiego Czerwonego Krzyża.

Foto: Materiały prasowe PCK konferencja prasowa #głodni pomagania, fot. Jerzy Dudek

Choć w 2017 roku kalendarzowego w Polsce zgodnie z informacjami GUS sytuacja wszystkich gospodarstw domowych się poprawiła, nadal wiele rodzin posiadających troje lub więcej dzieci dzierży trudności z zaspokojeniem wymagań materialnych. Do zmniejszenia wielkości zjawiska ubóstwa skrajnego i relatywnego przyczyniły się po zeszłym roku m. in. wzrost wynagrodzeń, spadek bezrobocia, a w przypadku rodzin z dziećmi świadczenie wychowawcze Rodzina 500+. Pomimo pozytywnych procesów, negatywne konsekwencje powiązane z niedostatkiem wciąż oddziałują na codzienność ponad miliona polskich dzieci.

Głównym partnerem akcji jest Onet Kobieta i FoodLab Studio. Kampania została także objęta patronatem medialnym m. in. przez Business Insider Nasze państwo oraz portal Noizz.

Foto: Materiały prasowe PCK konferencja prasowa #głodni pomagania, Grzegorz Łapanowski, fot. Jerzy Dudek

- Jako ekipa medialna docieramy do prawie 20 mln użytkowników. Zatem czujemy się społecznie roztropni za włączanie się przy akcje, które pomagają potrzebującym - mówi Małgorzata Ohme redaktor naczelna Onet Dziewczyna. - Ta kampania wydaje się być dla nas szczególna. Więcej niż milion dzieci w Polsce jest głodnych i niedożywionych, a nikt o tymże nie mówi. Redakcja postanowiła aktywnie włączyć się w działania - wyjaśnia Ohme i dodaje - uruchomiliśmy około 15 tekstów. Wszystkie treści pojawiły się w dniu startu akcji Godne Dzieciństwo tj. 16 października, na stronie głównej onet. pl. Dodatkowo nagraliśmy spot promujący kampanię.

Związane z